Moralpredikan

Ikväll har jag och min pojkvän haft en mindre fest här hemma. Vi har haft många fester här och antalet har oftast varit relativt högt, ca 20 personer. Idag var vi dock endast 10 pers. Trots faktumet att vi var hälften så många som vi brukar och vi dessutom kände alla ganska bra (med undantag för vissa) så svinades det mer än någonsin. Hur fan kan man bete sig så respektlöst i någon annans hem?! Jag är uppfostrad med att visa stor vördnad för andras saker, där inräknat någons hem. Ikväll satt man och rökte i vårt vardagsrum, när det är strikta uttalade regler om att all rökning förekommer under fläkten eller utomhus om så önskas. Någon/några gick in med skor på sig, trots att det var snö och skit ute, vilket resulterade i bruna fotavtryck lite här som. En kille valde att ramla i golvet rakt på vårt vitrinskåp så att den fick sig en törn, toalettsitsen gick åt helvete, mina ciggaretter ansåg någon ha fri tillgång till, spillde man så torkade man inte upp efter sig och den ENDA som faktiskt gjorde det valde att använda sig av min fucking jävla duschhandduk. Som om det inte skulle vara nog så var där stora bruna fläckar i våra vita lädersoffa. Jag kan inte beskriva hur förbannad jag var. Jag kan verkligen itne förstå hur man kan bete sig som en del gjorde ikväll, i någon annan hem?!

Det lär dröja väldigt länge innan det blir någon tillställning här igen. Aldrig någonsin har jag blivit så chockad över hur folk kan bete sig hos andra. Kalla mig en gnällig jävla moraltant om ni så önskar, men när det handlar om ens hem så vill man att folk respekterar det.

Kommentarer
Postat av: shit

shit va du låter gnällig ska man ha fest så får man tålla sånt där !! tycker du borde gnälla mindre!!

2009-04-14 @ 20:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0