Utbildning


Jag börjar få smått panik inför det riktiga arbetslivet och vad jag vill jobba med. Alltså, vad jag vill göra karriär i. Jag har suttit en stund på studentrum.se nu och kollar på olika utbildningar och även skickat intresseanmäln, bara för att få lite info om vad de olika utbildningarna innehåller, vad som krävs och så vidare. Ända sedan man började drömma om yrke i framtiden så har jag varierat något otroligt! Från "första ballerina" till advokat. Nu är jag inte inne på något av de spåren som jag har varit innan, utan jag försöker komma fram till vad jag tycker om överhuvudtaget. De människor som är mest framgångsrika och som inte klagar över att gå till jobbet varje dag, de jobbar med något som de i princip skulle kunna göra på sin fria tid. För att försöka komma fram till vad jag vill göra har jag gjort en lista. 


- Variation. Jag vill inte ha ett 8-17 jobb där jag gör samma sak varenda dag, jag måste ha variation!
- Möta människor. Jag är väldigt social och älskar att möta nya människor, få inspiration och få dela åsikter.
- Praktiskt. Jag vill skapa något!
- Insatser. Kunna göra något för någon annan som gynnar.


Två saker som jag är inne på just nu, men som med all säkerhet kommer ändras snart, är:
Pedagogik
Mode och design

Sen är jag även inne på filosofi, men jag vill inte vara en filosofilärare. Knepigt det här..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0