Fjärde dagen


Ja, idag var det den fjärde december, vilket innebär att det är tjugo dagar till Julafton. Jag tycker det är synd att julstämningen, pirret och allt det där som man hade när man var liten, har försvunnit. Visst är det kul att ge bort presenter och även att få fina presenter själv, men det är inte alls samma sak längre. När jag var yngre kunde jag inte somna dagen innan Julafton pågrund av hur mycket jag längtade. December månad var för mig den längsta månaden på året! Man räknade ner dagarna och blev lyrisk när man kunde börja säga "dan, före dan, före dan, före dopparedagen".

Självklart har allt det här att göra att man blir äldre.. Det förstår jag. Men å andra sidan så är det trist att inte kunna känna den "sanna julglädjen" längre. Dessutom blir julkalendern bara sämre och sämre för varje år. Hade "Jul i Kapernaum" gått i år så hade jag med SANN glädje kollat på den. Det var enligt mig den bästa julkalendern som någonsin har visats i svensk TV. Minns ni inte den? Gå in på youtube och kolla lite vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0