Uppe med tuppen.. IGEN!

(kl 07.25)
Japp, då var man pigg och vaken halv åtta på morgonen. Precis som igår med andra ord! Skillnaden är att idag är trädgården vit utanför, det är några grader kallare, jag ska inte måla några väggar vita och det är lördag. Smaka på det ordet;
- Lööööööööööööööööööööööördag.

Förut betydde lördag godis, alltså Lördagsgodis! Tre små tjejer tvingade sin pappa att ta med dem när han skulle handla mat för att välja ut sin egen påse med godis i. Ojojoj vilket projekt det var för vår stackars pappa som skulle väga alla påsar så att de vägde precis lika mycket. Det var ju VÄLDIGT orättvist om någon av syrrorna fick lite mer än någon annan ju.




            Numera är det inte alls ofta man sitter och äter lösgodis. Fråga mig inte varför, för jag tänker inte alls på det längre. Förr när jag följde med pappa till affären mitt i veckan så kunde jag stå och dreggla framför godisstället och fantisera ihop en fantasi-godispåse. Idag passerar jag godiset obemärkt. Visst kan jag stanna upp  ibland några sekunder och dra in den här gudomliga "lösgodis-doften". Eller är det bara jag som känner den här doften när man oftast är påväg till kassan och blir fylld av nostalgi? Men utan att ljuga så känner jag inte alls något sug. Jag vet sen jag var mindre att godispåsen blir aldrig fulländad. Alltså, man tar alltid för lite av något, eller för mycket så att man blir trött på något annat. Nu däremot, när jag och Henrik käkar något gott till en film, så är det dipp med morot och gurka som gäller. Och ska vi lyxa till det lite extra så hamnar även tortillachips med guacamole i kundkorgen.


Fick ni också lördagsgodis när ni var små?
Åh gud! Minns ni Palle kuling påsarna? Och Tom och jerry påsarna? Det var påsar man fick av mamsen och pappsen när vi inte följde med och handlade och inte riktigt visste vad vi ville ha för något gott. (Ibland skrev vi små lappar där det stod vad vi ville ha för nåt.. haha!) Vilken lättnad det måste ha varit för dem att slippa ha oss springades som yra höns inne i hela butiken! Nu när jag ser en förälder i en butik med sitt /sina barn så förstår jag hur otroligt jobbigt det kan vara när de ska ha ALLT som ser gott  eller spännande ut!! Så mamma och pappa, nu förstår jag er när ni ibland sa nej till oss när vi ville följa med. Nåväl.. Det var i alla fall alltid ett säkert kort  de här påsarna och jag minns speciellt att vi fick det ofta när vi befann oss på vårt semesterställe i Blekinge. Undrar hur det kommer sig att det blev så? Den lilla affären som fanns i närheten av vår stuga kanske inte hade så stort utbud av lösgodis? Det är nog något som jag får fråga min mamma om.  Eeeeh jaaaa, intressesmurfarna vässar sina pennor och skriver febrilt ner det... hahahahaha!




Förresten, när jag kom hem igår kväll (TACK PAPPA SOM KÖRDE MIG TROTS HALKA OCH SNÖ, DU ÄR VERKLIGEN EN KLIPPA!!!!), så väntade vääääldigt trevliga människor hemma. Tack grannar och vänner för en otroligt rolig och händelserik kväll/natt! Och speciellt Annelie (grannen) ska ha ett tack som gjorde kvällen till något alldeles extra! Det är läskigt vad lik man kan vara en annan människa, men ändå så olika! Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Bättre grannar än vad jag och min älskling har går nog fan inte att hitta! Haha  och näää jag fjäskar inte gumman!


Oj vad jag babblar på. Dags för att avrunda det här inlägget och ägna mig åt min kopp kaffe, (det börjar kallna, dags att fylla på...) och den nya avsnittet av Grey's! En bra start på en lördag helt enkelt, det tackar man inte nej till.

Hoppas ni får en bra dag! Och godmorgon på er!

(EDIT! Eh ja, som ni ser längst upp så började skriva det här inlägget för mer än en timme sedan och är inte färdig förrän nu. När man läser igenom det så hittar man alltid något som man vill ändra, skriva om eller lägga till. Att man aldrig blir nöjd.. Men det ligger väl i vår natur antar jag. Perfektion är något man ständigt söker.. men det är ett ämne som jag inte tänker ta upp i detta inlägget. Det har blivit alldels för långt och jag hyllar er läsare som faktiskt har plöjt igenom hela min ointressanta text!)

Kommentarer
Postat av: MOGI

ursäkta mig?hade verkligen fått sålt den om jag velat, fick ett bud på 7 tusen men tackade nej då jag vill ha kvar NB! otroligt oförskämt av dig att uttala dig om sådant du inte vet något om! har redan skrivit om detta på bloggen och tänker inte ta det igen. Skulle aldrig vilja lura någon på ett korvnickel! varena krona som hamnat fel är nu på dess rätta plats sen veckor tillbaka.

2008-11-24 @ 00:41:36
URL: http://mogis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0