Nu kom jag på det!


Jo, när jag stod på balkongen och tog ett bloss innan ikväll så kom jag underfund med en sak. Jag går hela tiden ut med att jag är "hård" så att säga. "Stor flicka, klarar mig själv!" I många fall i alla fall. Föreställ er scenariet: Jag sitter ute och det är kallt som fan. Man ser det på mig för jag skakar och försöker hålla värmen. Någon i sällskapet, tjej eller kille spelar ingen roll, erbjuder sig en filt, jacka, ja vad som helst. Vad gör jag? Jo, jag tackar nej och säger att det är lugnt. Det är ju inte det, så varför kan jag inte bara ta emot det? Det är inte så att jag inte uppskattar erbjudandet, för det gör jag verkligen. Det är bara det att jag.. jag vet itne? Jag vet faktiskt inte vad det beror på.

Det är samma sak om någon erbjuder sig att betala något åt mig, då säger jag nej direkt. Oavsett om det handlar om 10kr, 20  eller någon så låg summa. Varför kan jag inte bara tacka och ta emot?

Det tål att tänkas på mina damer och herrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0